Yeşil Karadeniz Turu

1690,00 / TL

Açıklama

KASTAMONU ŞEHİR MERKEZİ- HAMSİLOS KOYU-SİNOP CEZAEVİ MÜZESİ-MAKET GEMİ ATÖLYESİ-SAMSUN İLKADIM ANITI-ATATÜRK ANITI

1.GÜN: Akşam saat 22:00 da Antalya’daki belirlenen duraklarımızdan misafirlerimizi aldıktan sonra Afyon üzerinden yaklaşık olarak 10 saatlik bir yolculuk ile sabah kahvaltımızı Kastamonu’da alacağız. Kahvaltıdan sonra tarihi meydanda bulunan NASURULLAH CAMİ VE KÖPRÜSÜ görüyor bölgenin yöresel lezzeti olan ÇEKME LEHVA alıp milli mücadelede çok büyük fedakarlık örneği gösteren ŞERİFE BACI HEYKELİNDE hatıra fotoğrafımızı çektikten sonra Sinop’a yolculuğumuz başlıyor Ilgaz dağlarının devamı olan ve kızılcık ağaçlarının arasından geçen yollardan harika bir doğa keyfi yaşayarak ilk olarak ülkemizin tek fiyort özelliği taşıyan ve sadece Sinop’ta olan Hamsilos’a varıyoruz, burada kısa bir serbest zaman ile fotoğraf ve yürüyüş yaptıktan sonra Sinop şehir merkezine  hareket ediyoruz. Öğle yemeğinde meşhur Sinop mantısını tadarak değerlendiriyoruz. Yemek sonrası bir dönem ülkemizin ALKATRAZI olarak anılan  ve daha sonra müzeye çevrilen Sinop cezaevini gezdikten sonra  maket gemi(kotra) atölyelerini vereceğimiz serbest zamanla değerlendiriyorsunuz. Sinop’tan sonra rotamızı Samsun’a çeviriyoruz. Kurtuluş mücadelemizin başlangıç noktası olan Samsun’da İlk Adım anıtı ve Atatürk heykeli önünde fotoğraf çektikten sonra otelimize geçiyoruz. Akşam yemeği otelimizde.

BANDIRMA VAPURU-ORDU BOZTEPE-TRABZON - AYASOFYA - ATATÜRK KÖŞKÜ – SÜMELA MANASTIRI

2.GÜN: Sabah kahvaltımızı otelimizden aldıktan sonra Bandırma Vapurunu ziyaret ederek Ordu’ya hareket Samsun Terme'de verilecek molaların ardından, ilk rotamız Ünye, Fatsa üzerinden Ordu şehir merkezinde teleferik ile Boztepe çıkıyoruz ve müthiş bir manzara eşliğinde çay ve kahvelerimizi içerek karadenizin eşsiz doğasını fotoğraflıyoruz. Verilen serbest zamanın ardından öğlen yemeğimizi alıyor ve Trabzon’a hareket ediyoruz. Orijinal mimarisiyle günümüze kadar gelebilen Atatürk Köşkü’nü ziyaret ediyoruz ,Trabzon halkı tarafından Atatürk'e hediye edilen köşkün bir diğer özelliği de, Atamızın vasiyetinin bir bölümünü burada yazmış olmasıdır. Bir sonraki gezi noktamıza gitmeden önce Trabzon ve karadeniz bölgesinin önemli bir işçiliği olan KAZAZİYE tanıtımı ve dileyen misafirlerimizn alış veriş yapabilmeleri için serbest zaman veriyoruz sonrasında Anadolu’nun üç Ayasofya’sından biri olan Trabzon Ayasofya’sını görüp burada bilgi aldıktan sonra Trabzon’daki otelimize dinlenmek üzere geçiyoruz. Akşam yemeği otelimizde

SÜMELA MANASTIRI-FIRTINA VADİSİ - TİMİSVAT KÖPRÜSÜ - AYDER YAYLASI - KALEGON - GELİNTÜLÜ ŞELALESİ

3.GÜN: Sabah kahvaltımızı aldıktan sonra sarp bir dağ yamacına inşa edilen ve yüzyıllardır günümüze kadar gelmiş insanoğlunun azmini simgeleyen Sümela Manastırını ziyaret ediyoruz. Rehberimiz ile birlikte kiralayacağımız minibüsle yukarıya çıkıyoruz. Rehber anlatımından sonra Serbest zamanımızı fotoğraf ve dere kenarında ufak atıştırma ya da hediyelik eşya alışverişi ile değerlendiriyoruz.Sonra  doğru hareket ediyoruz. Yol üzerinde Sürmene'de ünlü dövme bıçaklarının satıldığı küçük işletmelerden birini ziyaret edip alışveriş imkânı buluyoruz. Öğlen yemeğinde meşhur SÜRMENE KAPALI PİDESİNİ tadıyoruz.Yemek sonrası rotamızı karadenizin en ünlü vadisi olan FIRTINA VADİSİNE çeviriyor ve doğayı soluksuzca seyrediyoruz.Burada birçok dizi filmin çekidiği eşsiz doğası ile bizleri beklyen TARİHİ ÇİNÇİVA KÖYÜ ve KÖPRÜSÜ ,KARTAL YUVASINI ANDIRAN ZİL KALESİ VE PALOVİT ŞELALESİNİ dileyen misafirler ile ekstra dolmuş kiralayarak ziyaret ediyor  ve unutulması zor olan bir gezi yapıyoruz,ve bu kez yönümüzü Kaçkar Dağları’nın en güzel yaylalarından biri olan Ayder Yaylasına doğru yola çıkıyoruz. durağımız Kalegon mevkii ve Hala Deresi’ne dökülen muhteşem Gelintülü Şelalesi. Kısa çevre yürüyüşleri ve zipline yapma imkânı sonrası otelimize hareket. Ayder Yaylası'nda yaşamını sürdüren bölge insanının yaşayışına şahit olacak ve bu doğa harikasında temiz havanın tadını çıkarıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama

AYDER -FIRTINA DERESİ -FINDIKLI-ÇAĞLAYAN KÖYÜ -UZUNGÖL –

4.GÜN: Sabah otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından, Doğu Karadeniz’in en güzel konaklarını yansıtan Çağlayan köyüne hareket ediyoruz. Burada çay tarlaları ve kivi bahçelerinin içinde bulunan konakların fotoğraflarını çekip, hatıra olarak yeşil çay  yapraklarını zarar vermeyecek ölçüde hatıra olarak alıyoruz. Ardından İsviçre Alplerini aratmayan güzellikteki Uzungöl'e hareket ediyoruz. Yol üzerinde halk arasında adı ''Feretiko'' olarak bilinen Rize Bezi'nin imal edilip satıldığı fabrikayı ziyaret edecek ve alışveriş imkânı bulacağız. Uzungöl'e varışımızın ardından öğle yemeği için serbest zaman göl etrafındaki yürüyüşümüzde doğanın muhteşemliğine şahit olup, belirlenen saatte buradan ayrılıyoruz. Yol üstünde ufak bir çay fabrikası molası vererek çayın nasıl işlendiğini yudumlayacağımız nefis ikramlarla öğreniyoruz. Daha sonra Konaklama yapacağımız otelimize doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği otelimizde.

GİRESUN-AMASYA-ÇORUM -ANKARA

5.GÜN: Sabah kahvaltısını aldıktan sonra geri dönüş yoluna geçiyoruz. Şehzadeler kenti Amasya’ya uğrayarak burada TARİHİ KENTİ yürüyerek gezmeye başlıyoruz burada ŞEHZADELER PARKI ,II.BEYAZID KÜLLİYESİ ,AMASYA YALI BOYU EVLERİ VE PANAROMİK KRAL KAYA MEZARLARI gördükten sonra yeşil ırmak kenarında bir inci gibi parıldayan ve içinde barındırdığı tarihi ve efsanevi Şirin İle Ferhat’ın aşkına şahitlik ettikten sonra  ANKARA'DA bulunan otelimize hareket ediyoruz(bugün otele varış saaatimiz biraz geç olacaktır). Akşam yemeğimiz otelimizde.

ANITKABİR-KURTULUŞ....SAVAŞIMÜZESİ(1.TBMM)-CUMHURİYET MÜZESİ(2.TBMM)-

6.GÜN: Sabah kahvaltımızı aldıktan sonra panaromik kısa bi şehir turu ile başlıyoruz,sonrasında GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK 'ÜN ebedi istirahatgahı  olan ANITKABİR ziyaretimizi yapıp sonrasında milli mücadelenin komuta merkezi olmuş eski meclis binası olan 1.TBMM binası ve 2.TBMM binasını ziyaret edip genel bilgi aldktan sonra dönüş yolculuğumuz başlıyor .  Yol üstünde vereceğimiz molalarla Antalya’ya varıyoruz.

Bir sonraki yolculuğumuzda tekrar görüşmek dileğiyle…