ANTALYA ÇIKIŞLI GAP TURU  UÇAKLI

ANTALYA ÇIKIŞLI GAP TURU UÇAKLI

Fiyat Alın

1 GÜN

ZEUGMA MÜZESİ - GAZİANTEP KALESİ – BAKIRCILAR ÇARŞISI- TAHMİS KAHVESİ - GÜMRÜK HAN-RUM KALE - HARRAN EVLERİ - SIRA GECESİ 11 Nisan Perşembe

Siz değerli misafirlerimiz ile 07:250 SUNEXPRESS uçağımıza binerek ADANA Havaalanına uçuyoruz. Bizleri bekleyen aracımıza binip Kahvaltımzı almak için bir önceden ayarladığımız  Kahvaltı molasının ardından Gaziantep’i keşfetmeye başlıyoruz. Zeugma’dan çıkarılan mozaiklerin sergilendiği Zeugma Müzesi'nin gezilmesinin ardından Gaziantep Kalesi’ni görüyoruz. Öğle yemeği için serbest zaman sonrası şehrin kendine has mimarisinin yansıtıldığı eski Antep evleri, han, hamam ve çarşılarının görüleceği Gaziantep çarşılarında (bakırcılar, Sedefçiler, baharatçılar vb. için) serbest zaman veriyoruz. Asurlulardan günümüze tarihi süreç içerisinde varlığını koruyan Rumkale’yi rehberimizden dinliyor ve Halfeti tekne gezintisi yapıyoruz. İlk durağımıza, muhteşem görüntüsüyle büyüleyici Harran Ovası’na doğru hareket ediyoruz. Arıkovanı şeklindeki konik kubbeli Harran Evleri’ni görerek, tarihte bilinen İlk İslam Üniversitesi’ni ziyaret edip Harran’dan ayrılıyoruz. (Akşam yemeği sıra gecesinde alınacağından otelimizde yemek verilmemektedir.) Yöresel tatlarla bezenmiş lezzetli bir akşam yemeği ve müzik eşliğinde keyifli bir sıra gecesi yaşayacağız. (Konaklama Uludağ Otel,Aswana Suit Otel ya da Cihangir Konağı)

2 GÜN

BALIKLIGÖL-GÖBEKLİTEPE-DEYRUL ZAFARAN MANASTIRI - KASIMİYE MEDRESESİ - ULU CAMİİ - SÜRYANİ PROTESTAN KİLİSESİ - ESKİ MARDİN SOKAKLARI 12 Nisan Cuma

Sabah otelde alacağımız kahvaltımızın ardından Hz. İbrahim'in ateşe atıldığı düşünülen Balıklıgöl ve Çevresini gezip yönümüzü insanlığın bilinen ilk mabedine, Göbeklitepe’ye doğru yola çıkıyoruz. 1996 yılında kazı çalışmaları başlayan GÖBEKLİTEPE’nin Neolitik dönem insanının kutsal tapım merkezi olduğu bilinmektedir. Buradaki tapınakları görüp Göbeklitepe hakkında rehberimizden bilgi aldıktan sonra müze kent MARDİN’e geçiyoruz. Burada ilk durağımız Mardin'in yöresel lezzetlerini tatma imkânı bulabileceğimiz restorantımıza geçiyoruz. Yemeğin ardından rotamızı 1932 yılına kadar Dünya’daki Süryani halkının merkezi konumunda bulunan DEYRULZAFARAN MANASTIRI'na çeviriyoruz. Manastır halkından edineceğimiz bilgiler sonrasında rotamızı KASIMİYE MEDRESESİ'ne çeviriyoruz. Selçuklu döneminde üniversite denginde eğitim veren bu olağan üstü mimaride Güneydoğu kültüründeki eyvan felsefesini öğrenip gezilerimizi tamamladıktan sonra bölgenin en önemli yapılarından biri olan ULU CAMİİ’yi görüyor ve fotoğraflıyoruz. Ardından birçok dizi ve filme ev sahipliği yapmış Ptt Binası, Şehidiye Camii ve Medresesi’ni ziyaretimiz sonrası Mardin’in sembollerinden olan Abbaralar’dan geçip aracımıza binerek otelimize geçiyoruz. Otelde alınan akşam yemeği ve sabah kahvaltısı otelimizde.(Otel: YAYGRAND OTEL veya MARDİVA OTEL)

3 GÜN

MİDYAT KONUK EVİ - TELKARİ ATÖLYESİ- HASANKEYF-ON GÖZLÜ KÖPRÜ - ULU CAMİİ - HASANPAŞA HANI - CAHİT SITKI TARANCI EVİ - AHMED ARİF EVİ - DÖRT AYAKLI MİNARE 13 Nisan Cumartesi

Sabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası MİDYAT'ta Midyat Konuk Evi olarak bilinen eski bir Süryani yapısı olan ve günümüzde birçok dizi çekiminde kullanılan konağı gezdikten sonra Gümüşçüler Çarşısı’nda vereceğimiz serbest zamanda dileyen misafirlerimiz bölgenin önemli el sanatlarından olan Telkari Gümüş İşçiliği örneklerini görüp alışverişlerini yapabilirler. Daha sonra Ilısu Barajı'nın yapılması ile birlikte sular altında kalan HASANKEYF'i Panaromik olarak seyrediyoruz ve ziyarete kapalı olan kalenin diğer ucundaki seyir köşkü olarak yapılan Küçük Saray yapısını rehberimizin anlatımıyla dinliyoruz. Daha sonra BATMAN'a doğru yolculuğumuza devam ederek (zamana baglı olarak ) öğle yemeğimizi burada enfes yöresel menü eşliğinde alacağız. Daha sonra DİYARBAKIR'a hareket ediyoruz Diyarbakır Ulu Cami’ni, Hasan Paşa Hanı, Diyarbakır Surları’nı, Hevsel Bahçeleri’ni, Mardin Kapısı’nı ve Hz.Adem ile Hz.Havva’nın indirildiğine inanılan Kırklar Dağı’nı görüyoruz. Güzel bir günün ardından konaklamak üzere KAHTA'da bulunan otelimize geçiyoruz. Otelde alınan akşam yemeği ve sabah kahvaltısı fiyatımıza dâhildir.(Otel: NEMRUT)